Система безоплатної правової допомоги надає
відповіді на часто запитувані питання, з якими звертаються клієнти під час
карантину.
Згідно статті 49 Конституції України кожен має
право на охорону здоров’я, медичну допомогу та медичне страхування.
Держава
створює умови для ефективного і доступного для всіх громадян медичного
обслуговування.
У державних і комунальних закладах охорони
здоров’я медична допомога надається безоплатно; існуюча мережа таких закладів
не може бути скорочена.
Відповідно до Закону України «Про захист
населення від інфекційних хвороб» медична допомога пацієнтам з інфекційними
захворюваннями надається безкоштовно. Статтею 19 цього Закону передбачено, що
особи, які хворіють на інфекційні хвороби чи є бактеріоносіями, мають право на
безоплатне лікування у державних і комунальних закладах охорони здоров’я та
державних наукових установах.
Отже лікування від корона вірусного
захворювання здійснюється за рахунок державного та/або місцевого бюджетів.
Відповідно
до пунктів 1,2 частини 1 статті 255
Кодексу України про адміністративні правопорушення у справах про адміністративні
правопорушення, передбачені статтею 443 цього Кодексу, протоколи про
правопорушення мають право складати уповноважені на те посадові особи органів
внутрішніх справ (Національної поліції), органів охорони здоров’я (щодо
завідомо неправдивого виклику швидкої медичної допомоги); органів державної
санітарно-епідеміологічної служби, посадові особи уповноважені на те виконавчими комітетами сільських, селищних,
міських рад.
Таким
чином необхідно звертатись до відповідного
територіального органу Національної поліції України;
до органів державної санітарно-епідеміологічної
служби,
до посадових осіб, уповноважених органами місцевого самоврядування за
наступними номерами телефонів:
Національна поліція – 102; Урядова гаряча
лінія – 1545.
Міністерство охорони здоров’я – 0 800 505 201
(у разі якщо Вам перешкоджають пройти тест на COVID-19, або належним чином не
надають лікування).