четвер, 16 квітня 2020 р.

Токмацька порадниця. Чистий четвер: що не можна робити, як правильно купатися і молитися


Сьогодні - за три дні до свята Великодня  православні християни відзначають Чистий четвер.
Чистий четвер символізує очищення тіла і душі перед великим святом Воскресіння Христового і відзначається в пам'ять про Таємну вечерю Спасителя та його учнів, обряд обмивання ніг і встановлення таїнства причастя.
В цю дату віруючим слід приділити увагу не тільки зовнішній чистоті, але також очистити свої думки від негативу, образ, страхів та сумнівів.

Як у Чистий четвер дотримуватися певних правил і традицій, що можна робити і що не можна робити у цей день, розповість Токмацька порадниця разом разом з OBOZREVATEL.
Як правильно купатися у Чистий четвер
Купатися треба до сходу сонця - вірять, що тоді можна весь рік бути здоровими і щасливими. Під час купання важливо прочитати молитву і попросити у Бога вигнати з вашого життя весь негатив і звернутися за захистом.
Купатися краще стоячи під душем - вважається, що воду, яка струмуватиме  по тілу людини, можна представити у вигляді променів світла, який повністю розвіює морок.
Щоб бути здоровим цілий рік, вмиваючись з ранку потрібно покласти у воду срібну монету - слов'янські дівчата вірили, що така вода може подарувати не тільки міцне здоров'я, а й красу.
Що категорично заборонено в Чистий четвер
Не можна розводити в хаті безлад у Чистий четвер, аби не загрузнути в сварках.
У цей день не можна лінуватися прибирати. Також не варто шкодувати, викидаючи старі речі.
Пекти паски і готувати інші святкові страви забороняється, поки на кухні не буде чисто.
Не можна позичати гроші і виносити з дому цінні речі у Чистий четвер.
Не можна їсти м'ясо, яйця, молочні продуктив цей день, адже Чистий четвер припадає на Страсний тиждень Великого посту.
Не слід ображатися, сваритися, провокувати конфліктні ситуації.
Які молитви потрібно прочитати в Чистий четвер
Цю коротку молитву Божої Матері слід читати рано вранці, вмиваючись святою водою.
"Богородице, непоpoчна Діва, Спасителя нашого в світ призвела, упроси Сина Свого і Бога нашого простити гріхи мої і вказати шлях до істинної віри. Не покинь мене, o пресвята Богородице, і укрий покровом Твоїм від всякого зла. Амінь".
У цей день прийнято молитися не тільки за живих, але і за пoкiйних родичів, просити прощення гріхів і Царство Небесне.
"Господи, Воскреслий з мepтвих, що світло даєш, Спаситель дyші моєї! Тобі молюся і прошу: згадай в Царстві Твоїм пoкiйних рабів Твоїх (ім'я), і не лишай їх в пeклі вогняному! Простягни руку Твою і укрий рабів Твоїх (ім'я) від всякого зла. Амінь".
Цю молитву за пoмepлих родичів слід читати вранці, вдень і ввечері, відходячи до сну.
"Боже мій, невже Тобою буду покинутий я? Почуй раба Твого і не покинь мене в темряві. Введи мене в Світле Твоє Воскресіння і дозволь побачити Царство Небесне. Будь милостивий до мене, Боже, бо слабкі раби твої. Прости мені гріхи вільні і невільні, відпусти мій бiль і укрий від всякого зла. Амінь".