понеділок, 14 грудня 2020 р.

Як не пошити мозок у дурні? Мислити критично !

 При роботі журналіста з інформацією однією з особливостей  сприйняття є уміння  мислити критично! Нелегка місія, але вона здійснена! В  цьому переконалися  журналісти під час  тренінгу, що  відбувся 10-11 грудня у Запоріжжі для представників ЗМІ Запорізької області.

Захід пройшов  у рамках спільного проекту Українського кризового медіа-центру (Київ) та Естонського центру Східного партнерства (Таллінн) «Протидія дезінформації на півдні та сході України».


Тренінг відкриває Тетяна Колосова, керівник напрямку по роботі з національними аудиторіями Українського кризового медіа-центру
Тренери: соціальний психолог-конфліктолог Ірина Ейгельсон і конфліктолог, фасилітатор Максим Єлігулашвілі. Фото УКМЦ






- Мені як учасниці тренінгу сподобалося, що  наші тренери  соціальний психолог-конфліктолог Ірина Ейгельсон та конфліктолог, фасиліфікатор Максим Єлігулашвілі цікаво поєднували презентації та практичні завдання, присвячені особливостям когнітивних процесів у критичному мисленні, впливу емоцій на споживання та передачу інформації, - розповіла учасниця тренінгу, головна редакторка міськрайонної газети  «Таврія», член правління Запорізької обласної організації НСЖУ Людмила Арман ( м.Токмак).


Учасниці тренінгу, головні редакторки газет Людмила Арман ( м.Токмак), Тетяна Белименко ( смт.Якимівка), Діляра Кудусова ( м.Мелітополь).

Про глечик емоцій журналістам розповідає тренерка Ірина Ейгельсон

Напрацювання групи які емоції викликають флешмоби в соцмережах презентує  головна редакторка газети "Запорізька правда" Наталія Зворигіна

Включаємо критичне мислення і готуємо інформацію для кримінальної хроніки




Разом з тренерами ми працювали з емоціями,  виконували завдання у групах та аналізували як емоції, мова та пам'ять деформують ( спотворюють) інформацію. А ще на конкретних прикладах і на прикладах наших колег-журналістів ми побачили як  на практиці виглядає критичне мислення у роботі журналіста, зрозуміли, як журналісту не пошити мозок у дурні та не потрапити в мисленнєві пастки при підготовці матеріалів до друку.

Ну а «родзинкою» тренінгу стала онлайн зустріч його учасників з медіаекспертом з Естонії  Рауль Ребане, який на досвіді Естонії розповів нам про критичне мислення та інформаційні війни під час яких «ти не знаєш, що вже атакований, і не розумієш, що вже програв».





Людмила АРМАН,
фото авторські