пʼятниця, 3 травня 2019 р.

ОБЕРЕЖНО – ШАХРАЇ!!!



За останній час істотно зросла кількість шахрайств з використанням Інтернету та мобільного зв’язку. Такий спосіб зловмисники найчастіше обирають, щоб заволодіти даними платіжних карток своїх жертв. 


ВАМ можуть зателефонувати та представитися співробітниками банку, говорити про «проблеми в роботі банківської системи», про необхідність збільшення безпеки платіжної картки чи термінового відновлення персональних даних клієнта для збереження грошей на рахунку, чи для впевненості, що картка не була вкрадена. Мета таких дзвінків одна: отримати ваші персональні данні та доступ до ваших коштів. Також Вас можуть попросити прочитати код, який прийде в sms-повідомленні. Важливо знати, що після озвучення коду - гроші з вашого рахунку перекочують до кишені злодія. Такі випадки мають місце з банківськими картками і «Приват Банку», і «Ощадбанку», якими, зазвичай користуються у нашому місті.
Щоб не стати жертвою шахраїв, дотримуйтеся таких правил:
1. Нікому і ніколи не повідомляйте ПІН-код своєї платіжної картки. Не залишайте персональні дані і дані про свою картку на інтернет-сайтах в оголошеннях. Якщо вас просять відправити пароль або інші карткові дані, не робіть цього, поки самі не переконаєтеся, що це не спроба шахрайства.
2. Ніколи не передавайте особисту інформацію у відповідь на електронні листи або дзвінки з нібито банку. Краще передзвонити на гарячу лінію банку та з'ясувати ситуацію. Працівник банку ніколи не буде дзвонити вам з закритого номера та запитувати ваше «контрольне слово» з анкети. Не виконуйте прохання підійти до банкомату та здійснити певні операції з карткою.
4. Встановіть ліміт зняття готівки з картки: добовий і на кожну операцію. При необхідності, ви зможете легко його змінити, а шахраям це обмежить простір для дій. Підключіть послугу sms-банкінгу, щоб бути у курсі всіх операцій по вашому рахунку.
Будьте обережними при здійсненні будь-яких операцій через Інтернет!
У разі покупки через інтернет, зокрема на сайті OLX та в будь-яких соціальних мережах, погоджуйтеся сплатити товар лише після його отримання. Перевіряйте наявність відгуків про продавця товару. Використовуйте лише перевірені сайти.
На сайті Департаменту кіберполіції існує база даних, до якої регулярно заносяться номери телефонів та карткових рахунків, які використовувалися шахраями, назви насправді неіснуючих фірм інтернет-продажу, тощо. Згадані дані перевірити нескладно. Проте варто пам’ятати, що даний сервіс не гарантує повну безпеку, адже шахраї постійно оновлюють свої технічні ресурси.
У більшості шахрайств використовується стандартна схема, яку можна назвати: «Ваш родич потрапив у біду або в поліцію». Коли Вам телефонують та повідомляють про те, що хтось з ваших близьких потрапив у біду або затриманий за правопорушення (бійку, ДТП, тощо) й для його звільнення просять перерахувати гроші або інші матеріальні цінності, не погоджуйтесь. Якщо ви отримали такий дзвінок, запитайте ім’я та посаду співрозмовника, місце знаходження вашого родича, його прізвище, ім`я та по-батькові, дату народження. Зателефонуйте цьому родичеві або на спецлінію 102. Як правило, цих нехитрих заходів шахраї бояться.

 Андрій Собецький,
начальник Токмацького відділення поліції
Пологівського ВП ГУНП  в Запорізькій
підполковник  поліції